Optiguard

Mobilna obsługa klienta w punkcie sprzedaży z Optiguard Independent

Współczesny rynek sprzedaży produktów i usług jest wymagający. Ciągle rozwija się w kierunku sprostania najbardziej wymagającym oczekiwaniom klientów nie tylko jeśli chodzi o najwyższą jakość samego przedmiotu sprzedaży, ale także swoistej atmosfery, w jakiej jest kupowany. Tym większe ma to znaczenie w sytuacji, kiedy sprzedaż stacjonarna coraz mocniej konkuruje z kanałem sprzedaży internetowej. Niewiele mówi się o drugoplanowych urządzeniach, jakimi są sklepowe zabezpieczenia.

E-sklepy, e-restauracje, a nawet e-biblioteki kuszą łatwością dostępu do informacji i oszczędnością czasu, jaki trzeba przeznaczyć na zakupy stacjonarne. Kiedy jednak zapada decyzja o zakupie w tzw. realu, nie w Internecie, chcemy być tam szybko, ciekawie oraz wyczerpująco merytorycznie obsłużeni. Wówczas do głosu dochodzą różne nowinki technologiczne wspomagające obsługę, tak ważną w kontakcie z potencjalnymi klientami.

Sprzedaż w sklepach to nie tylko beztroskie oglądanie i kupowanie produktów z perspektywy klienta, to także złożony proces zabezpieczenia się sprzedawcy przed ewentualnymi kradzieżami. Szczególnie jeśli chodzi o elektronikę. Każdy chce dotknąć, wypróbować działanie, obejrzeć z wielu stron. Telefony, laptopy czy tablety dziś są nie tylko zabezpieczane przed kradzieżą w sklepach, ale spełniają też rolę informacyjną, często zastępując tradycyjną ulotkę filmem odtwarzanym online czy papierową kartę menu w restauracji, która z powodzeniem może być wyświetlana na urządzeniu mobilnym. Zapotrzebowaniu branży retail na tego typu urządzenia wychodzą naprzeciw producenci rozwiązań chroniących przed kradzieżą. Jednym z takich producentów jest firma Optiguard, która oferuje urządzenie o nazwie Independent. Jest to kompletne mobilne urządzenie zabezpieczające, a jednocześnie wspierające sprzedaż.

Optiguard Independent – be mobile

Produkt zabezpieczający Optiguard Independent umożliwia wykorzystanie tabletu jako narzędzia aktywnie wspierającego sprzedaż lub obsługę klienta. Zaprojektowany i wykonany w celu zabezpieczenia i ładowania tabletu, z myślą o miejscach, których dział obsługi klienta potrzebuje wsparcia w postaci urządzenia mobilnego. Takie miejsca to np. salon sprzedaży samochodów, gdzie klient może w specjalnie przygotowanym materiale obejrzeć na tablecie wypiętym ze stacji zabezpieczającej ofertę sprzedającego. Podobnie w restauracji, kiedy może wybrać danie z wirtualnego menu. Independent pozwala na swobodną prezentację treści. W zależności od orientacji pokazywanej strony w pionie lub poziomie z możliwością obrócenia tabletu w stronę klienta lub wypinania ze stacji dokującej.

Independent to kompletne rozwiązanie, które chroni tablet, ładuje, ale przede wszystkim pozwala na pełną mobilność doradzającemu czy sprzedającemu. Jest dyskretny i nie przeszkadza w użytkowaniu tabletu zarówno przez sprzedawcę jak i klienta. Tablet po odłożeniu na stację dokującą Independenta jest zabezpieczony przed próbą kradzieży i ma zapewnione ładowanie. Salony samochodowe, restauracje, biura podróży, banki, hotele, biblioteki, salony kosmetyczne czy apteki – wszystkie te miejsca mogą korzystać z Independenta, ponieważ dzięki niemu tablet staje się
aktywnym narzędziem wspierającym sprzedaż.

Tendencje na rynku retail

Powszechność urządzeń mobilnych, dostępność nowych technologii oraz rosnąca świadomość konsumentów sprawia, że branża retail na świecie oraz w Polsce dynamicznie się zmienia. Handel detaliczny staje się bardziej mobilny i innowacyjny. Handlowcy starają się zapewnić spójny i wygodny proces zakupu, bez względu na urządzenie, z jakiego korzysta klient oraz miejsce dokonywania zakupu. Przy tym wszystkim ważne jest bezpieczeństwo zarówno sprzedawanego produktu jak i klienta. Handlu nie dzieli się już często na kanały, zaś główny cel każdej marki to zapewnienie konsumentom spójności w kontakcie z nią samą w każdym miejscu – sklepie stacjonarnym lub mobilnie.

W fizycznym sklepie częściej liczy się styl komunikacji personelu z klientem. Obsługa i komunikacja na wysokim poziomie odgrywa jeszcze bardziej istotną rolę w sprzedaży internetowej. Oba te obszary zazębiają się i wymaga się od nich dużo innowacyjności. Jest to wyzwanie, by w jak najlepszym stopniu spersonalizować sprzedaż i zadowolić indywidualnego konsumenta. Takie urządzenia jak Optiguard Independent pozwalają na taką personalizację czyniąc sprzedaż mobilną, szybką i dopasowaną do klienta. Urządzenie zabezpieczające jest już nie tylko tłem produktu, ale dzięki swoim dodatkowym funkcjom prezentacji, czyni sam proces sprzedaży bardziej atrakcyjnym. Mówi się, że światowym handlem detalicznym rządzi obecnie szybkość. W sferze zabezpieczeń produktów panuje podobna tendencja. Producenci tacy, jak Optiguard angażują swoje działy badań i rozwoju, by wypracowywać jak najbardziej optymalne i innowacyjne rozwiązania, które tę galopującą sprzedaż będą wspierały w takim samym tempie.
Podsumujmy atuty Independenta na tle trendów w branży retail: wygodna prezentacja dla klienta, mobilność pracy personelu sprzedażowego, zabezpieczenie zarówno mechaniczne jak i elektroniczne, zapewnienie ładowania produktu (np. tabletu), szybka instalacja, szeroki zakres chronionych tabletów. Independent jest idealny dla miejsc z podwyższonym standardem bezpieczeństwa.

Co mówią najnowsze badania?

W Warszawie 3 stycznia 2019 r. firma Zebra Technologies1, lider na rynku komputerów mobilnych, skanerów oraz drukarek kodów kreskowych, oferujący też oprogramowanie i usługi zapewniające widoczność zasobów firmy w czasie rzeczywistym, ogłosiła rezultaty 11. edycji badania Global Shopper Study, które przeprowadzane jest co roku. Ankieta miała dostarczyć analizy opinii oraz oczekiwań kupujących, pracowników sklepów oraz właścicieli i osób decyzyjnych z branży handlu detalicznego. Okazało się m.in., że np. dwie trzecie (66%) personelu sklepowego uważa, że z pomocą tabletów mogłaby poprawić obsługę klienta i podnieść poziom ich obsługi. W krajach Azji i Pacyfiku aż 62% pracowników handlu postrzega swoich pracodawców w sposób bardziej pozytywny, kiedy zapewniają im oni urządzenia mobilne do realizacji zadań w codziennej pracy, zaś 49% personelu sklepowego twierdzi, że mobilne systemy punktów sprzedaży (mPOS) pomagają im lepiej wykonywać pracę. Zatem myśląc globalnie, dobrze zabezpieczone (np. urządzeniem Independent), odpowiednio skonfigurowane i wspierające sprzedaż tablety to, według badań, jedne z urządzeń mających swoją przyszłość w branży retail.