Optiguard

Zamień papierowe cenówki na elektroniczne etykiety

Każdy manager czy kierownik sklepu doskonale wie, z czym wiążą się regularne promocje – z ciągłą koniecznością wymiany papierowych cenówek przy produktach. Etykieta musi być aktualna w momencie otwarcia sklepu, dlatego bardzo często to żmudne zadanie wykonuje się po godzinach pracy, na przykład w nocy albo wczesnym rankiem. To jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami dla firmy, która nie tylko musi opłacić nadgodziny dla pracowników, ale też musi uiścić opłatę za użytkowanie wynajmowanej powierzchni poza wyznaczonymi w umowie godzinami. Jak zatem szybko aktualizować cenówki sklepowe przy produktach, by jednocześnie firma nie była stratna?

Jak uniknąć strat w sklepie z elektroniką i nie tylko?

Wykorzystywanie papierowych cenówek bardzo często wiąże się z różnymi komplikacjami. Oprócz konieczności ich wymiany po zamknięciu sklepu w ramach nadgodzin pracowników istnieje ryzyko, że niewielkie karteczki zostaną umieszczone w złych miejscach. To jednak może oznaczać gigantyczne straty dla salonu, ponieważ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa sklep ma obowiązek sprzedać klientowi produkt dokładnie w takiej cenie, jaka widniała przy produkcie. W skrócie – klient może mieć pełne prawo kupić telewizor wart 4 tysiące złotych za 20 złotych, jeśli pracownik sklepu pomylił cenówkę i umieścił przy drogim sprzęcie etykietę przeznaczoną np. do szkła hartowanego na telefon. Nie należy także zapominać o tym, jak nieekologiczne jest korzystanie z papierowych cenówek, które w skali kilkudziesięciu salonów sprzedaży należących do ogólnopolskiej sieci handlowej mogą stanowić ogromne ilości papieru, który co tydzień jest wymieniany. Postaw na elektroniczne etykiety cenowe, by raz na zawsze zapomnieć o kosztach i stratach związanych z tradycyjnymi sposobami oznaczania cen, kodów czy informacji o produktach.

Elektroniczne etykiety cenowe, czyli inwestycja na lata

Oczywiście zaopatrzenie wszystkich sklepów należących do sieci w elektroniczne etykiety cenowe do każdego produktu jest kosztownym wydatkiem – jednak jest to inwestycja jednorazowa, która wiąże się z szeregiem korzyści. Zmiana cen produktów może nastąpić zupełnie bez udziału pracowników sklepu, a do aktualizacji wystarczy kilka kliknięć z poziomu kierownika sklepu, dyrektora regionalnego lub dyrektora pionu sprzedaży w centrali. Multimedialna listwa cenowa wyświetla nie tylko kwotę, za jaką klient ma możliwość nabyć produkt, ale też inne informacje – np. o producencie, aktualnej promocji czy że jest to nowa pozycja w ofercie albo artykuł niebawem przestanie być dostępny. Dzięki personalizacji szablonów możesz na etykietach umieścić dowolne informacje w atrakcyjny wizualnie sposób, a tym samym przyciągnąć uwagę odbiorców odwiedzających sklep stacjonarny. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat elektronicznych cenówek sklepowych? Zapraszamy do kontaktu z firmą Optiguard Technology – integratorem rozwiązań dla sektora retail.