Optiguard

Asortyment sklepu w okresie przedświątecznych zakupów – jak licznik klientów może pomóc?

Przed świętami wielu z nas ogarnia szał zakupów. Każdy chce zaopatrzyć się w produkty spożywcze i prezenty – szczególnie, gdy na wystawach pojawiają się informacje o sezonowych rabatach, dodatkach czy gratisach związanych z nadchodzącym Bożym Narodzeniem. Wzmożony ruch w obiektach handlowych to nie tylko szansa na zyski płynące ze sprzedaży, ale także… straty spowodowane kradzieżami czy uszkodzeniem towarów.

Licznik jako dodatkowe wsparcie personelu

Choć mówiąc o ochronie antykradzieżowe,j zazwyczaj myślimy o takich rozwiązaniach jak systemy kabelkowe czy bramki, do tego celu można wykorzystać również inne produkty firmy Optiguard Technology, służące optymalizacji sprzedaży. Licznik klientów, kojarzony raczej z dostosowaniem oferty do potrzeb konsumentów, analizą podejmowanych decyzji zakupowych i generowaniem raportów, ma kilka funkcji, które mogą stać się niezwykle użyteczne przed świętami Bożego Narodzenia.

Analiza ruchu w alejkach za pomocą licznika klientów

Przed świętami ruch jest na tyle duży, że czasem zwiększona liczba personelu na sali sprzedaży nie jest wstanie dokładnie przypilnować tego, co dzieje się przy każdej z półek. Analiza ruchu pozwoli szybko i dokładnie określić, do których alejek klienci chodzą najczęściej, ile czasu w nich spędzają oraz w jakich godzinach. W ten sposób można łatwiej odzyskać kontrolę nad sklepem, delegując w to miejsce kogoś z obsługi.

Kradzież a rejestracja wejść i wyjść

Choć to normalne, że niektórzy klienci wchodzą do sklepu tylko po to, żeby się rozejrzeć i wychodzą bez robienia zakupów, to gdy dojdzie do kradzieży czy znacznego uszkodzenia asortymentu, można skorzystać z funkcjonalności licznika, jaką jest zaawansowana technologicznie współpraca z kamerami oraz opcja rozpoznawania twarzy.

Niezależnie od tego, czy chcesz wykorzystać dodatkowe funkcje liczników jako sposób na wsparcie personelu podczas pracy w czasie świątecznych zakupów, czy wolisz do tego celu użyć specjalnie zaprojektowanych systemów takich jak OBSERVER – nowoczesny licznik klienta pomoże Ci podjąć decyzję o:

  • szybkim przearanżowaniu wystawy, jeśli obecna nie ściąga ruchu z zewnątrz,
  • zmianie sposobu ekspozycji towaru na półkach,
  • obsadzeniu zmiany większą liczbą pracowników.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat udziału nowoczesnych rozwiązań we współczesnej sprzedaży – sprawdź naszą ofertę.