We współczesnym handlu, kluczową rolę odgrywa merchandising. Towar, który nie zostanie odpowiednio zaprezentowany, nie ma szans dobrze się sprzedawać, co dotyczy nawet najbardziej popularnych i cenionych produktów oraz marek. Dlatego sklepy i sieci handlowe za wszelką cenę walczą o przyciągnięcie wzroku klienta. Jednym z lepszych sposobów na osiągnięcie tego celu, a co za tym idzie, także na poprawę wyników sprzedażowych, są nowoczesne listwy cenowe i etykiety cenowe, czyli etykiety ESL. Jak działają elektroniczne cenówki i dlaczego warto zastosować je we własnym sklepie?
Czym są i jak działają elektroniczne cenówki?
Elektroniczne etykiety cenowe (ESL) to wciąż nowatorskie rozwiązanie, które coraz śmielej zastępuje tradycyjne etykiety. W tym przypadku cena jest wyświetlana na elektronicznym ekranie. Dobre elektroniczne cenówki posiadają wystarczająco wysoką rozdzielczość, aby możliwa była na nich również prezentacja dodatkowych informacji – na przykład krótkiego opisu towaru bądź komunikatów promocyjnych.
ESL mają bardzo praktyczne zastosowanie, ponieważ pozwalają na zaoszczędzenie dużej ilości czasu. Zmiana ceny produktu bądź komunikatu znajdującego się na etykiecie odbywa się w sposób automatyczny. Pracownicy nie marnują więc czasu na montaż dziesiątek, setek, a nawet tysięcy tradycyjnych etykiet. Elektroniczne cenówki pozwalają na zdalną kontrolę cen, które wystarczy wprowadzić do dedykowanego systemu. Proces ten może odbywać się na poziomie sklepu lub całej sieci handlowej, co znacznie ułatwia zarządzanie sprzedażą.
Dlaczego warto stosować ESL w handlu detalicznym?
Automatyzacja procesu zmiany cen towarów możliwa dzięki etykietom ESL to kluczowa zaleta tego rozwiązania, ale na niej nie kończy się lista korzyści. Elektroniczne cenówki pozwalają minimalizować koszty związane z polityką cenową. Najlepsze elektroniczne cenówki cechuje możliwość personalizacji. Wykorzystywany szablon można dowolnie edytować do potrzeb marketingowych sklepu. Poza kluczową informacją, jaką jest cena produktu, na etykiecie ESL można również umieścić jego krótki opis bądź informacje o aktualnej promocji cenowej.
Najciekawszym rozwiązaniem są elektroniczne cenówki w postaci multimedialnej listwy cenowej. W tym wariancie obraz ma charakter dynamiczny, dlatego na szablonie można umieścić przekaz animowany. To doskonały sposób na przyciągnięcie wzroku klientów. Warto pamiętać, że etykiety ESL wciąż nie są powszechnie stosowane w handlu, dlatego ich wykorzystanie gwarantuje pewien efekt świeżości. W przypadku etykiet multimedialnych, zarządzanie treścią również odbywa się zdalnie, a szablon i znajdujący się na nim przekaz mogą być edytowane w dowolnym momencie.
Jak konsumenci postrzegają elektroniczne cenówki?
Z punktu widzenia konsumenta elektroniczne cenówki stanowią niezwykle nowoczesne rozwiązanie, co bardzo poprawia wizerunek sklepu wśród odwiedzających go klientów. Atrakcyjne ceny i aktualne promocje zaprezentowane w tak atrakcyjny sposób, zwłaszcza w formie animacji, mają znacznie większą szansę, aby trafić do konsumentów. Elektroniczne cenówki to nowatorskie rozwiązanie, które stanowi przyszłość handlu i z którego warto skorzystać już dziś.