Chcesz dowiedzieć się, ile osób każdego dnia odwiedza Twój sklep? Aby uzyskać precyzyjne dane na ten temat, wystarczy zamontowanie licznika wejść do sklepu. Oto najistotniejsze zalety tego typu urządzeń!
Podstawowa zaleta
Licznik wejść do sklepu, dostarczy Ci informacji na temat tego, ile osób średnio odwiedza punkt każdego dnia, a także kiedy w ciągu tygodnia ruch jest największy i w jakich godzinach najwięcej osób decyduje się na dokonanie zakupów. Dane z liczników mają charakter liczbowy, a dokładność wyników osiąga poziom 97%, przez co są dużo łatwiejsze do przeanalizowania niż nagrania z monitoringu CCTV. Z tego powodu rozwiązania te warto traktować jako komplementarne względem siebie.
Informacje, które zyskujemy dzięki licznikom wejść, pozwalają również na skuteczne zarządzanie kadrą pracowniczą i decydowanie, ile osób powinno być przypisanych do konkretnej zmiany w sklepie. Przykładowo: w przypadku sklepu obuwniczego może okazać się, że pomimo niewielkiej ilości wydanych paragonów, liczba klientów w sklepie w godzinach 17:00-20:00 jest wyższa niż w godzinach porannych, a co za tym idzie – na zmianach popołudniowych powinni być trzej, a nie dwaj pracownicy.
Analiza akcji promocyjnych
Skuteczność konkretnych działań marketingowych bywa trudna do zweryfikowania, zwłaszcza gdy prowadzone są one online (np. w formie kampanii Google Ads), a biznes skupia się wokół punktu stacjonarnego. Dzięki licznikowi wejść do sklepu dowiesz się, czy emisja reklamy sprawiła, że faktycznie sklep zaczęło odwiedzać więcej osób, czy może wielomiesięczne działania promocyjne nie przyniosły jednak oczekiwanych rezultatów.
Szansa na podniesienie konwersji
Dane z liczników nie tylko pozwolą Ci zauważyć, jak wiele osób wchodzi i wychodzi z lokalu. Wystarczy, że zestawisz je z wynikami sprzedażowymi, aby przekonać się, jak wiele potencjalnych szans na sprzedaż zostało utraconych. Część osób przychodzi jedynie pooglądać towar, inni zaś nie znajdują poszukiwanej przez siebie rzeczy – to zupełnie normalne. Jeżeli jednak zauważysz, że sprzedaż jest nieproporcjonalnie niska do ilości odwiedzających, warto poszukać źródła problemu. Mogą być nim np. nazbyt wygórowane ceny. Zawodzić może także czynnik ludzki, czyli pracownicy, którzy nie stają na wysokości zadania podczas obsługiwania klientów.
Dodatkowe funkcje
Liczniki wejść do sklepu posiadają również dodatkowe funkcje, które gwarantują jeszcze większe korzyści. Ciekawym rozwiązaniem jest pomiar wysokości, pozwalający odróżnić dorosłych klientów od dzieci, co może być bardzo istotne w analizie marketingowej. Możliwe jest również zastosowanie funkcji, która pozwala wykluczyć z obliczeń ruch personelu. Dzięki temu otrzymywane wyniki są jeszcze dokładniejsze. W najbliższym czasie funkcje liczników zostaną poszerzone również o heatmapy pozwalające sprawdzić, w których miejscach Klienci spędzają najwięcej czasu, a także o system kolejkowy umożliwiający dokładną analizę kolejek, co pomoże zwiększyć zadowolenie i komfort klientów.
Licznik klientów w sklepie pozwoli Ci na skuteczniejsze analizowanie działań marketingowych, a także podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Stanowi doskonałe uzupełnienie innych rozwiązań, takich jak telewizja przemysłowa CCTV czy tradycyjnych systemów alarmowych. Decydując się na jego zakup, inwestujesz w dostęp do informacji, które mogą się okazać bezcenne dla Ciebie jako przedsiębiorcy.