Liczniki wejść klientów w podstawowej wersji to narzędzie, które pozwala zbierać informacje na temat liczby wejść i wyjść w danym czasie do placówki handlowej. Już samo to umożliwia monitorowanie na przykład wpływu otwarcia się konkurencji blisko naszego sklepu czy skuteczności najnowszej kampanii reklamowej. Zaawansowane systemy zliczające mogą doprowadzić do rewolucji w polityce zarządzania punktem sprzedaży.
Ergonomia sklepu
Zaawansowane liczniki wejść mogą pokazać, ile czasu klient spędza w danej alejce oraz kiedy z niej wychodzi. Dzięki temu można wyeliminować takie elementy, jak zbyt wąskie przejścia między półkami oraz zebrać dane na temat czasu podejmowania decyzji zakupowych. To doskonały sposób na sprawdzenie (i ewentualną zmianę) skuteczności ekspozycji tych towarów, na których sprzedaży najbardziej nam zależy. Tym samym licznik klientów pomaga podejmować lepsze decyzje biznesowe.
Wydajność pracowników i czas reakcji
Liczniki pomagają oszacować godziny największego ruchu, a tym samym dopasować godziny pracy personelu oraz ułatwiają rozdysponowanie zadań między pracownikami. Dodatkowo istnieje możliwość kontroli wydawanych paragonów, co dodatkowo może wpłynąć na decyzję o dodatkowym wynagrodzeniu lub innym sposobie wyróżnienia. Zaawansowany system zliczania klientów, taki jak EyeCounter, doskonale analizuje również takie dane, jak czas spędzony w kolejce czy przymierzalni. Skuteczny czujnik działający na bazie obrazów z kamery odróżnia osoby dorosłe od dzieci, a tym samym zebrane dane są znacznie bardziej wiarygodne.
Zalety nowoczesnych liczników wejść klientów
Z punktu widzenia klientów ważne jest dyskretne umieszczenie liczników – rozwiązania proponowane przez Optiguard umieścisz na roletach antykradzieżowych lub suficie, a tym samym zbierać niezbędne dane bez wpływu na odbiór placówki przez kupujących. W zależności od potrzeb i powierzchni sklepu można wybrać technologię opartą na analizie kamer, czujnikach termicznych lub wiązkach podczerwonych. Jeśli nie wiesz, który system będzie odpowiedni dla Twojego biznesu – skontaktuj się z naszym doradcą.