Wraz z rozpoczęciem nowego roku w Polsce zrobiło się głośno o zmianach, które mają nastąpić w całej branży handlowej. Dyrektywa Omnibus – bo właśnie o niej mowa – została wprowadzona z dniem 1 stycznia. Oznacza to, że wszystkie punkty handlowe, zarówno te stacjonarne, jak i internetowe, mają obowiązek informowania klienta o najniższej cenie produktu z ostatnich 30 dni.
Dla wielu sieci handlowych jest to dość uciążliwe, ponieważ wymaga natychmiastowej zmiany cenówek, na których powinny być umieszczone wyżej wspomniane informacje. Dla konsumentów natomiast takie rozwiązanie jest bardzo korzystne, ponieważ wyeliminuje proceder tak zwanych pseudo promocji oraz fałszywych opinii. Coraz więcej sklepów więc decyduje się na zmianę cenówek na te elektryczne. Warto inwestować w takie gadżety, czy lepiej pozostać przy tych tradycyjnych? Podpowiadamy!
Jak dostosować się do wymogów dyrektywy, czyli rewolucja w sklepach stacjonarnych
Sklepy internetowe oraz stacjonarne muszą dostosować się do nowych przepisów, dlatego już teraz wprowadzają zmiany. Przedstawiając cenę w sklepie internetowym, wystarczy wpisać wartość danego produktu sprzed 30 dni. Nie trzeba wykorzystywać do tego żadnych etykiet. Jeśli zaś chodzi o sklepy stacjonarne – sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Właściciel sklepu musi dopilnować, aby wszystkie cenówki zawierały niezbędne informacje na temat cen poszczególnych produktów, co wiąże się z okresem wzmożonej pracy dla całego personelu.
Aby uniknąć ciągłego wymieniania papierowych cen, warto zainwestować w cenówki elektroniczne będące praktycznym rozwiązaniem dla sklepów z obuwiem, odzieżą, artykułami RTV/AGD itp. Doskonałym przykładem może być marka TEFAL, która od początku roku działa zgodnie z wymogami wynikającymi z dyrektywy Omnibus. Sklep TEFAL postawił na elektroniczne cenówki zakupione w naszym sklepie Optiguard Technology. Elektroniczne etykiety cenowe umożliwiają szybką aktualizację, edycję parametrów wyświetlanych treści, a także automatyzację procesu zmiany cen.
Etykiety elektroniczne – nowoczesne cenówki do Twojego sklepu
Jeśli prowadzisz własny sklep stacjonarny, z pewnością zastanawiasz się nad tym, jak wprowadzić w życie przepisy narzucone na sprzedawców przez dyrektywę Omnibus. Mimo że może się to wydawać czasochłonnym i kosztownym rozwiązaniem, warto skrupulatnie przeanalizować wszystkie rozwiązania.
Jako specjaliści w swojej dziedzinie szczególnie polecamy zakup specjalnych etykiet elektronicznych, czyli nowoczesnych cenówek, na których umieścisz regularną, promocyjną, a także najniższą cenę z ostatnich 30 dni. Decydując się na taką inwestycję, masz pewność, że regularna aktualizacja wartości cen w Twoim sklepie będzie przebiegać sprawnie przy minimalnym zaangażowaniu personelu. Jeśli więc zastanawiasz się nad zakupem elektronicznych cenówek lub systemów alarmowych – sprawdź naszą ofertę już dziś.