Każde zakupy wiążą się z podejmowaniem pewnych decyzji przez potencjalnego klienta, który rozważa dokonanie transakcji na podstawie własnych spostrzeżeń. Zastanawiając się nad inwestycją w nowego smartfona albo smartwatcha, konsument decyduje się na konkretny model, ponieważ zwraca przede wszystkim uwagę na ekspozycję towarów. Co jeszcze wpływa na jego decyzje zakupowe? Sprawdź to w poniższym artykule!
Przemyślana ekspozycja produktów, czyli jak zachęcić konsumenta do zakupów
Proces decyzyjny klienta rozpoczyna się już od momentu wejścia do sklepu. Jeśli chce on kupić nowy telefon bądź zegarek, w pierwszej kolejności przechodzi obok alejek z takim asortymentem, przeglądając poszczególne oferty. Najlepsze zatem, co możesz zrobić, to zaprezentować gadżet w taki sposób, aby jego parametry były czytelne, a cena widoczna. Ważne jest również to, by urządzenie było widoczne w całej okazałości, a konsument mógł je dokładnie obejrzeć.
W celu stworzenia profesjonalnej, estetycznej i przekonującej ekspozycji, warto zainwestować w nowoczesne rozwiązania, takie jak systemy kabelkowe. Owe zabezpieczenia nie tylko chronią przed kradzieżą, ale też umożliwiają praktyczną prezentację urządzenia. W ofercie sklepu Optiguard znajdziesz:
- Slim Line – systemy do smartfonów, które są bardzo dyskretne, mają współczesny, prosty design, a także optymalny kąt pochylenia produktu (10 stopni) pozwalający na wygodną prezentację oraz jego swobodne testowanie;
- Cubik – system idealny do ekspozycji zegarków z optymalnym kątem wyświetlacza i pozycjonowaniem tarczy;
- elektroniczne etykiety cenowe – doskonała alternatywa zwykłych cenówek przedstawiająca szczegółowe informacje o produkcie, mająca funkcję personalizacji szablonów etykiet i szybkiej aktualizacji.
Innowacyjna prezentacja interaktywna z oprogramowaniem Optima Video
Interaktywna prezentacja produktów to innowacyjny, a przy tym bardzo skuteczny patent na ekspozycję sprzętów elektronicznych. Oprogramowanie Optima Video pozwala na dynamiczne zademonstrowanie gadżetu, angażując konsumenta poprzez bezpośredni kontakt z urządzeniem. Taki system obsługuje pliki o różnych formatach, dzięki czemu masz możliwość wgrania filmowego contentu dla poszczególnego produktu.
Analizując zatem decyzje zakupowe konsumentów, dochodzimy do wniosku, jak ważne jest interesujące zaprezentowanie asortymentu. Jeśli etykiety sklepowe są elektroniczne, a przy ekspozycji wykorzystano zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak zabezpieczenia kabelkowe czy interaktywną prezentację produktu, wówczas klient będzie przekonany o wiarygodności sprzedawcy, ale też pozna wszystkie parametry wybranego urządzenia. Prowadząc sklep z takim wyposażeniem, postaw na niekonwencjonalne metody i zainwestuj w specjalne systemy dostępne w naszym sklepie Optiguard. Zapraszamy!